WITGOED

Service

Klanten krijgen is geen kunst, klanten houden wel, daarom is en blijft ons motto:

"Ouderwetse dorpsservice tegen moderne stadsprijzen!"

 

Garantie en service

Hoe is de garantie geregeld op producten die Vink Witgoed levert?

Voor alle artikelen die u bij Vink Witgoed koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een product in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Daarnaast geldt voor alle producten een fabrieksgarantie. Deze fabrieksgarantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Als een apparaat door Vink Witgoed geleverd is en hij functioneert niet naar behoren heeft u geen recht op omruiling tenzij de fabrikant/importeur hiertoe beslist. Er komt dus altijd eerst een monteur die constateert wat het gebrek is. 

De fabrieksgarantie op witgoed- en inbouwapparaten is 2 jaar. In de garantieperiode moet het product hersteld worden door de fabrikant/importeur. Als het bij het bezoek van de fabrieksmonteur duidelijk is dat de storing het gevolg is van aantoonbaar onzorgvuldig handelen van u als gebruiker (bijvoorbeeld verstopte pomp van een wasmachine), dan moet u toch betalen. Om die reden adviseren wij u om bij een storing aan een apparaat altijd contact op te nemen met Vink Witgoed. Mogelijk is het probleem telefonisch te verhelpen. Zo niet, dan helpt Vink Witgoed u verder. Zij geven de storing aan de fabrikant door of geven u de contact gegevens om zelf een afspraak te maken.

Standaard fabrieksgarantie
Fabrieksgarantie houdt in dat het product door de fabrikant of door een gecertificeerd reparatiebedrijf wordt hersteld. Bij groothuishoudelijke apparatuur zoals wasautomaten, koelkasten en inbouwapparatuur komt de fabrikant aan het huis om het probleem te verhelpen. Ruiling van een (nieuw) apparaat mag alleen met toestemming van de fabrikant. In de gebruiksaanwijzing, die bij het apparaat geleverd wordt, kunt u de voorwaarden vinden die de fabrikant stelt.

Garantieverlenging door de fabrikant/importeur:
Er zijn steeds meer fabrikanten/importeurs die een langere garantie geven dan de wettelijke termijn of die de mogelijkheid geven om zelf de garantietermijn tegen een aantrekkelijk tarief te verlengen de lengte hiervan kan variëren. Lees altijd de garantievoorwaarden van de fabrikant/importeur door. Dit voorkomt onverwachte kosten.

  • Op alle ASKO apparatuur krijgt u standaard naast de 2 jaar garantie, 3 jaar extra garantie op onderdelen en arbeidsloon.  http://www.asko.nl/klantenservice/garantieregistratie
  • Wanneer u vier of meer inbouwapparaten van Atag of Pelgrim in één keer bij Vink Witgoed aanschaft, krijgt u op alle inbouwapparaten in die bestelling 8 jaar garantie all-in. Bij Vink Witgoed als kwaliteitsleverancier van Atag, Etna en Pelgrim ontvangt u op ieder inbouwapparaat 5 jaar kwaliteitsgarantie. U dient zich wel te registreren: voor Pelgrim: https://www.pelgrimservice.nl/registreer_uw_apparaat.aspx   voor Etna: https://www.etna.nl/service/productregistratie/     voor ATAG: https://www.atag.nl/service/productregistratie
  • Wanneer u een inbouwapparaat van Liebherr aanschaft, ontvangt u daar gratis het gehele jaar 2018 2 jaar fabrieksgarantie + een 5 jaar zekerheidscertificaat (t.w.v. € 60,=). U dient dit zelf, binnen 6 maanden na aankoop, aan te melden via 0297-23 99 90 of via aanmelden 7 (2+5) jaar zekerheid, zie tevens de verdere voorwaarden!
  • Als U huishoudelijke apparaten van BEKO bij Vink Witgoed koopt krijgt u op SELECTIVE apparaten 5 jaar garantie. U betaalt alleen per bezoek een bedrag (€ 25,- in 2018) voor administratie kosten.
  • Wanneer u vier of meer inbouwapparaten van Siemens of Bosch in één koop bij Vink Witgoed koopt, krijgt u op alle inbouwapparaten in die bestelling 5 jaar garantie. Uitgebreide voorwaarden kunt u vinden op de website van Siemens. Door middel van direct registreren kunt u de aanvraag voor 5 jaar garantie op uw inbouwapparaten ook direct online uitvoeren. 
  • Als u een BEKO apparaat koopt uit de selective lijn kunt u die voor 3 jaar extra garantie hier registreren: https://www.mybeko.nl/garantie/

Extra garantie op bepaalde onderdelen
Wanneer een fabrikant overtuigd is van de kwaliteit van een bepaald onderdeel van het product wordt nog wel eens een extra garantie op dat ene onderdeel gegeven, bijvoorbeeld 10 jaar garantie op een BDCL motor van een wasautomaat.

NB: Let op de garantievoorwaarden als u een huishoudelijk apparaat koopt via internet buiten Nederland.

Wat moet ik doen als ik een storing heb aan een huishoudelijk apparaat?

  • Het is altijd vervelend als u apparaat een storing heeft. Het komt zelden op het juiste moment en kan uw humeur danig beïnvloeden. Veel storingen kunt u zelf op lossen door de in de gebruiksaanwijzing van de machine genoemde aanwijzingen op te volgen.
  • Als u de storing niet kunt oplossen neemt u per telefoon of per mail contact op met Vink Witgoed. Hij probeert met een aantal aanwijzingen telefonisch het probleem te verhelpen. Als dit niet lukt zorgt hij voor een monteur. U dient daarvoor over de volgende gegevens te beschikken.
    • Het type en serienummer van uw apparaat
    • De aankoopnota van het apparaat met daarop de aankoopdatum.
    • Als u enige vorm van verlengde garantie heeft moet Vink Witgoed dit weten.
  • Vink Witgoed geeft de storing door aan de fabrikant/importeur als deze binnen de garantie valt en daarbuiten in overleg met u aan een eigen service partner of aan de fabrikant/importeur.

U kunt als klant van Vink Witgoed ook een storing aan huishoudelijke apparaten doorgeven van apparaten die u niet bij Vink Witgoed heeft gekocht. De service partner van Vink Witgoed bepaald of de apparaten te repareren zijn. Als de monteur een apparaat afkeurt omdat reparatie niet mogelijk of verantwoord is dan kunt u bij aankoop van een nieuw apparaat bij Vink Witgoed een deel van de onderzoekskosten terug krijgen als korting op uw aankoop.